Osmolle, Markulle ja Jarille 10 kultaa SAUL:n rullakisoista

2.9.2014

Oulun Tarmon kolmen veteraaniurheilijan iskujoukko kävi kahmimassa sylillisen kultamitaleja SAUL:n (entinen Suomen Veteraaniurheiluliitto) rullaluistelun ja rullasuksihiihdon SM-kisoista. Kisoissa kilpailtiin rullaluistelun ja rullasuksihiihdon sprintissä (300 m) ja normaalimatkalla (rullaluistelussa 7.2 km ja rullasuksihiihdossa 8.0 km). Lisäksi normaalimatkalla oli kummassakin lajissa joukkuekilpailu, jossa seuran kolmen parhaan urheilijan tulokset laskettiin yhteen.

Varsinaisen jättipotin korjasi Osmo Soronen, joka voitti oman sarjansa M60 kaikki 4 jaossa ollutta mestaruutta ja oli mukana joukkuekilpailuissa M45 sarjassa voittamassa 2 joukkuemestaruutta saalistaen hämmästyttävät 6 SM-kultamitalia yhdessä päivässä.

Jari Särkelä sarjassa M45 ja Markku Henriksson sarjassa M50 nappasivat molemmat  henkilökohtaiset rullaluistelukullat selvillä eroilla seuraaviin ja täydensivät menestystä kahdella joukkuekullalla.

Onnittelut kolmikolle.